Az előadásról:
A célunk, hogy a Z generációval foglalkozók megértsék a fiatalok digitális igényeit, és olyan gondolatokat adjunk nekik, amelyek arra motiválják őket, hogy ehhez a megváltozott igényhez igazítsák saját módszereiket, éljenek a technika nyújtotta lehetőségekkel, és teremtsenek közvetlen és ezáltal hatékony kapcsolatot ezzel a különleges generációval.
1,5 órás (3×30 perc), interaktív előadás az 1995 és 2010 között (Z generáció) születettekről, viselkedésük mozgatóiról, motivációikról, világukról és arról, hogy miként tartható meg a figyelmük. Az előadás elméleti és gyakorlati támpontokat ad a fiatalok megváltozott igényeihez, és hasznos, gyakorlati ötletekkel is szolgál egy digitális tanóra kialakításához.
Az első rész a Z generációs “digitális bennszülöttek” sajátosságaival foglalkozik, magyarázatot keres a generáció megváltozott információ befogadási szokásaira.
A második rész a játékosítás (gamifikáció) lehetőségeivel foglalkozik, a módszer jelentőségével, hatásaival, gyakorlati alkalmazásával.
A harmadik részben egy digitális tanóra kipróbált, működő modelljét mutatja be Krizsán Pál gyakorló tanár.
Előadók:
Sződy Ágnes
Egyetemi oktató
SZTE Kommunikáció- és médiatudományi tanszék
Imádok kommunikációval foglalkozni! Folyamatosan keresem azokat a módokat és lehetőségeket, amelyekkel még hatékonyabbá tehető az információ átadása és még hatékonyabban válthatjuk ki a tervezett hatást. Ilyen terület a gamifikáció is, mert bár különbözőképpen, de játszani mindenki szeret.
Én már több mint 15 éve játszom a kommunikáció nevű „játékot”, amelybe ügyfeleinken túl a legfiatalabb szakember-generációt is próbálom bevezetni. Egyetemi kurzusaimon a lehető legszéleskörűbb rálátást igyekszem biztosítani nekik a public relations és a szervezeti identitás témakörére. Vallom azt, hogy a megszerzett tudás jó alapot ad, de a kommunikáció tanulása és kutatása egy egész életen át tart. Én is így teszek, szenvedélyesem keresem azokat a területeket, eszközöket és megoldásokat, amelyekkel még eredményesebbek lehetnek az általunk tervezett és lebonyolított kampányok.

Krizsán Pál
„Van egy álmom…” kezdte azóta elhíresült beszédét Martin Luther King.
Könyvtár – történelem – számítástechnika szakos tanárként nekem is van egy álmom, mely a XXI. század iskolájáról szól. Egy olyan iskoláról, ahol a korszerű IKT eszközöket a hétköznapi oktatás szolgálatába állítottuk már, ahol a tanárok, diákok a legmodernebb technológiát nem mint újdonságot kezelik, hanem rutinosan használják az információ szerzésben, a kapcsolattartásban, az együttműködésben, a saját, kritikus gondolkodásmódjuk kialakításában. Ebben az iskolában a papír alapú oktatást már felváltotta digitális tanítás – tanulás, az információk forrása az egyes tankönyvek helyett a virtuális világ lett.
Ebben a megváltozott világban, ahol a gyerekek rutinosan használják a mobiltelefont, a számítógépet, a tabletet, az internetet, ide kell (kellene) elhelyeznünk az oktatást.
Mélységesen egyetértek Edgar Allan Poe szavaival: „Nem a tudásban van a boldogság, hanem a tudás megszerzésében.”
Munkám során arra törekszem, hogy mind a diákok, mind a kollégák megéljék a fenti szavakban rejlő igazságot.